torsdag 9 juli 2009

I väntans tider ...

Flera med mig väntar nervöst på besked från Antagningen/Studera.nu om man har blivit antagen till den eller de kurser/program man sökt. Igår och idag har första urvalsomgången körts, och imorgon kommer antagningsbeskeden att börja skickas ut. Det kommer att bli några riktigt spännande dagar framöver. Många blir glada över beskeden, men många kommer också att bli besvikna. Om man är som jag så tar med det inte så allvarligt, det finns andra tillfällen. Kommer man inte in till hösten, så kan man söka till våren istället eller nästa höst. Då har man tid på sig att förbättra sina möjligheter, exempelvis genom att läsa upp sina betyg.

Personligen tror jag att jag kommer in på det jag sökt, men skulle jag mot förmodan inte göra det så är det inte hela världen. Jag kan ju alltid jobba istället. Eller läsa en bok ...

Inga kommentarer: