tisdag 4 september 2007

Hur VI är du?

Är det bara jag, eller undrar ni också vad VI betyder? Vad är det Volvo försöker säga? Så här definierar Volvo sin så kallade VI-teknologi:

"Det ska vara roligt att sitta bakom ratten i en Volvo. Och det ska vara en upplevelse att sitta i passagerarsätet, eller där bak. Hela vår filosofi bygger på att alla i bilen är lika viktiga. Det handlar om att ha kul på resan, att må riktigt bra och att känna sig trygg.
Att prioritera alla gör förstås inte saker och ting enklare. Men det finns nästan alltid en lösning, ofta en blandning av sunt förnuft och high-tech, den sortens idéer som vi på Volvo kallar WE-technology.
Det handlar om säkerhet, musik och film, att sitta bra, andas bra, få med allas bagage, glada barn i baksätet och annan lyx. Men det handlar också om VI i en vidare bemärkelse - omtanke om miljön.
Nya Volvo V70 innehåller mer av det tänkandet än någon annan bil vi byggt. Den är ett VI-teknologiskt genombrott, skulle man kunna säga."

Ledsen Volvo, men jag fattar fortfarande inte! Inte nog med att den förklaringen inte är speciellt klar, era reklamfilmer är dessvärre totalt intetsägande. Det som vid planeringen av en sådan här kampanj normalt skulle kallas "brainstorm" resulterade nog i det här fallet snarare en härdsmälta.

Volvo tidigare reklamfilmer har varit snygga, genomtänkta och förmedlat en känsla som får en vilja äga en Volvo. Den här VI-kampanjen får mig att känna tvärtom.

Inga kommentarer: