fredag 24 oktober 2008

Skönt att känna sig uppskattad

Under de senaste två åren har jag jobbat som webb- och datasalsansvarig på en högstadieskola på min hemort. Det har tidvis varit mycket slit och tjat för att få eleverna att använda skolans datorer till nytta, istället för att bara spela. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt, men lockelsen kan ibland vara för mycket.

Dock har jag till slut lyckats få dem att sansa sig, vilket har inneburit att jag har kunnat uppskatta samspelet med eleverna på ett helt annat sätt.

Nu är det min sista dag här på skolan. När eleverna kommer tillbaka efter höstlovet så kommer jag inte att vara kvar, och det har visat sig att jag kommer att saknas. En av 9:orna (A) har visat sin uppskattning genom att göra ett fint kort där alla i klassen skrev på. Det gjorde mig väldigt glad, och jag vet att jag kommer att sakna dem.

Vem vet, snart kanske jag kommer och hälsar på igen!

Nu bär det dock av på nya äventyr. Fast det är inte riktigt klart ännu vart hän! Time will tell!

Inga kommentarer: