torsdag 10 maj 2007

Välkommen till min blogg!

Med den här bloggen ska jag försöka dela med mig av min åsikter, insikter, erfarenheter och kunskaper. Allt inom de områden som anges i bloggens namn, dvs Media, Design, Marketing (marknadsföring) och Internet.

Jag har arbetat med webbproduktion sedan 1996 och har alltså en hel del erfarenhet. Min inriktning har under alla dessa år varit design, men på senare år har jag även kommit in marknadsföring och media i allmänhet.

Jag kommer att behandla ämnet design ganska allmänt, dvs jag kan mycket väl komma att skriva om nya intressanta produkter likaväl som ren grafisk design. När det gäller marknadsföring så kommer jag bland annat att beröra det så populära ämnet SEO (Search Engine Optimization), trots att jag inte anser mig vara någon expert på området. Däremot kan jag nog erbjuda ett kritiskt tänkade kring ämnet. Marknadsföring handlar även om ren annonsering, vilket lätt kan knytas till ämnet design, och även media och Internet.

Det lär också bli en del tips i ämnet webbdesign, eftersom det är vad jag har arbetat med det senaste decenniumet. Räkna dock inte med något överflöd av inlägg. Kvalitét hellre än kvantitét.

Inga kommentarer: